Què haig de fer perquè el meu mòbil funcioni a l’estranger?

Per fer servir la teva línia mòbil O2 a l’estranger, et recomanem que segueixis aquests passos:  

  • Quan arribis al país de destinació, engega el mòbil. 
  • Espera uns quants minuts fins que es connecti a una de les xarxes amb les quals tenim acord.  
  • Si no s’hi connecta automàticament, fes una cerca manual de xarxes disponibles des dels Ajustos del teu mòbil i selecciona’n una. 
  • Activa la itinerància de dades des dels Ajustos del teu mòbil per connectar-te a internet.  

Si després de seguir aquests passos, no has aconseguit connectar-te a internet, segueix aquestes instruccions segons el sistema operatiu del teu mòbil: 

Android 

  1. Activa la itinerància de dades. Encara que pot variar segons el model del teu telèfon, acostuma a trobar-se a Ajustos > Més > Connexions sense fils i xarxes > Xarxes mòbils o Ajustos > Preferències de SIM o Administració de targeta SIM. 
  2. Si has activat la itinerància i no pots connectar-te a Internet a l’estranger, és probable que hagis de configurar el punt d’accés. La ruta per fer-ho pot variar segons el terminal que tinguis, te’n donem diverses opcions: Primera opció:Menú > Configuració > Més > Xarxa i Internet > Xarxes mòbils > APN (també pot anomenar-se Noms de punts d’accés). Segona opció:Menú > Ajustos Dades mòbils > APN. Terminals Xiaomi: Ajustos > Targetes SIM > Triar SIM O2 > Nom de Punts d’Accés (APN). 
  3. Si veus algun punt d’accés creat, és preferible que els esborris. Entra-hi, prem el botó secundari del teu telèfon i selecciona “Esborrar APN” a tots. 
  4. Configura un punt d’accés nou seleccionant Nou APN. Pots executar aquesta acció tocant els tres punts verticals del menú o el botó secundari del telèfon. I completa’l amb aquestes dades: 
    • Nom: Telefónica 
    • APN: telefonica.es 
    • Nom d’usuari: telefonica 
    • Contrasenya: telefonica 
    • MCC: 214 
    • MNC: 07
    • Tipus d’Autenticació: PAP
    • Tipus d’APN: “Internet” o escriu “default,supl” (sense les cometes)

Desa els canvis que hagis fet tocant els tres punts verticals del menú o amb el botó secundari del telèfon seleccionant “Desar”. 

  1. Després, tria el punt d’accés nou seleccionant-ne la casella (aquesta haurà d’aparèixer en verd o blau).
  2. Verifica que les opcions Dades habilitades (en alguns terminals pot anomenar-se  “Trànsit de dades”, “Dades mòbils” o “Usar paquets de dades”) i Itinerància de dades ja es troben actives. 
  3. Per acabar, apaga i encén el terminal i comprova si ja pots navegar. 

 

iOS 

Si tens un iPhone o iPad, pots configurar el servei des del menú del terminal: Ajustos > “Dades mòbils” i Opcions “LTE” i “Itinerància de dades o data roaming”. Activa les tres opcions i emplena els camps següents: 

  • Punt d’accés: telefonica.es 
  • Nom d’usuari: telefonica 
  • Contrasenya: telefonica 

Després, apaga i torna a engegar el terminal per desar els ajustos.

Si ets a l’estranger i necessites ajuda, truca al número +34 690 901 551 o escriu a ayuda@o2online.es