No em funciona Internet en el meu mòbil
La connexió a Internet del teu mòbil pot deixar de funcionar momentàniament per diferents motius: torbar-se en una zona de poca cobertura, per un problema tècnic puntual, etc.
Si el problema persisteix durant uns quants minuts, prova de fer aquestes comprovacions:
- Assegura’t de no haver consumit totes les dades de la teva tarifa. Si els has esgotat, O2 aplica automàticament la baixada velocitat a 64 kbps i navegaràs més lentament.
- Fes una prova de velocitat. Assegura’t de tenir les dades activades i la connexió wifi desactivada. Després, accedeix a aquest enllaç i prem a “iniciar” per a començar el test. Si no es produeix cap descàrrega de dades, has de revisar la configuració del teu telèfon.
- Comprova que el teu telèfon està ben configurat. Per poder navegar correctament has de configurar el punt d’accés a Internet.
A continuació t’expliquem com pots configurar manualment Internet a Android i iOS.
Android
Segons el telèfon Android que tinguis, la ruta per accedir a la configuració pot variar. Aquí en tens unes quantes opcions:
- Ruta 1: Menú > Configuració > Més > Connexions sense fils > Xarxes mòbils > APN (també pot anomenar-se Noms de punts d’accés).
- Ruta 2: Menú > Ajustos Dades mòbils > APN.
- Ruta 3 (Xiaomi): AJUSTOS > TARGETES SIM > triar SIM O2 > Nom de Punts d’Accés (APN).
Quan hagis accedit a l’APN, has de seguir aquests passos:
- Si veus algun punt d’accés creat, és millor que l’eliminis. Entra-hi a dins, prem el botó secundari i selecciona Esborrar APN a tots.
- Configura un punt d’accés nou seleccionant Nou APN. Pots executar aquesta acció tocant els tres punts verticals del menú o el botó secundari del telèfon. Un cop creat, completa els camps següents:
- Nom: Telefonica
- APN: telefonica.es
- Nom d’usuari: telefonica
- Contrasenya: telefonica
- MCC: 214
- MNC: 07
- Tipus d’Autenticació: PAP
- Proxy: Sense proxy (buit)
- Tipus d’APN: “Internet” o escriu “default,supl” (sense les cometes)
- Desa els canvis que hagis fet tocant els tres punts verticals del menú o amb el botó secundari del telèfon seleccionant “Guardar”.
- Activa el punt d’accés seleccionant l’APN nou (es posarà de color verd o blau).
- Ves a Menú > Configuració > Connexions sense fils > Xarxes mòbils i assegura’t que estan activades les opcions Dades habilitades (en alguns terminals pot anomenar-se “Trànsit de dades”, “Dades mòbils” o “Usar paquets de dades”) i Itinerància de dades.
Si no trobes “Habilitar dades” busca a Configuració > Connexions sense fils > Ús de dades. Si la “Itinerància de dades” no es troba on t’hem indicat, cerca a Configuració > Preferències de SIM o Administració de targeta SIM.
* En activar la Itinerància de dades pot ser que vegis un avís indicant que suposa costos addicionals. Aquests costos només es produeixen si navegues fora d’Espanya, la Unió Europea, Islàndia, Liechtenstein o Noruega (tots aquests països estan dins de l’àmbit de la teva tarifa actual).
iPhone
1. Ves a Ajustos > Dades mòbils i activa l’opció “Dades mòbils”.
2. Després busca Opcions > Veu i dades i activa les opcions “LTE” i “Itinerància de dades”.
3. En activar el servei 4G/LTE, potser veuràs el missatge “L’operador no ha certificat l’ús d’aquesta xarxa mòbil per a LTE a l’iPhone/iPad. La durada de la bateria i la connexió de dades mòbils podran veure’s afectats”. No et preocupis, no afectarà el funcionament de la teva línia.
4. Torna a Ajustos > Dades mòbils > Xarxa de dades mòbils (lliscant cap avall, després de les opcions activades en el pas anterior) per configurar el teu punt d’accés a Dades mòbils i Configuració LTE:
- Punt d’accés: telefonica.es
- Nom d’usuari: telefonica
- Contrasenya: telefonica
Si després de configurar la teva connexió manualment continues tenint problemes amb la teva connexió a Internet, posa’t en contacte amb nosaltres a ayuda@o2online.es o truca gratis al 1551.