Vull donar-me de baixa, què haig de fer?
Si ets titular d’una línia mòbil o fibra d’O2 i vols donar de baixa algun dels serveis que tens contractats amb nosaltres, pots fer-ho sense cap tipus d’intent de retenció per la nostra banda ni costos ocults o penalitzacions per aquest concepte.
A continuació t’expliquem els passos que has de seguir en funció del servei que vulguis donar de baixa, i diferenciant, a cada apartat, si és una baixa del servei o un canvi a una altra companyia.
Et recordem que aquest tràmit només el pot fer el titular de la línia, per la qual cosa se’t demanarà un document identificatiu durant el procés.
Cas 1: Vull donar de baixa un servei de Fibra i Mòbil.
Indicacions per fer la baixa i la devolució de l’equip (router) de tots dos serveis, o baixa només de la fibra mantenint alguna línia mòbil a O2.
Per sol·licitar la baixa del servei de Fibra i Mòbil que no impliqui canvi de companyia, pots fer-ho de dues maneres:
1. Trucant al nostre número d’atenció gratuït 1551 indicant les dades del titular i de la línia. L’agent que t’atengui et gestionarà la baixa i et recordarà que has de tornar l’equipament (el router) que et vam instal·lar a casa teva. Més avall et donem detalls d’aquesta devolució.
2. Escrivint a ayuda@o2online.es sol·licitant la baixa i adjuntant una imatge del document d’identitat del titular de la línia. La baixa es gestionarà quan comprovem que la documentació és correcta. Recorda que has de tornar l’equipament (el router) que et vam instal·lar a casa teva. Més avall et donem detalls d’aquesta devolució.
Avís important: El lliurament d’aquest equipament a la botiga no implica la baixa de la línia si aquesta no s’ha sol·licitat per les vies indicades abans.
Si, a més a més de la línia mòbil principal, tens línies mòbils addicionals que també vulguis donar de baixa, has d’indicar-ho quan sol·licitis la baixa, tant per telèfon com per correu electrònic.
Si vols mantenir alguna de les línies mòbils a O2, inclosa la línia principal, has d’indicar-ho, ja que passarà a ser una línia mòbil independent amb les mateixes característiques quant a dades i trucades, però el seu preu passarà de 15 €/mes (IVA inclòs) a 20 €/mes (IVA inclòs).
Com que és una baixa del servei sense canvi de companyia, eliminarem el teu número i no podràs recuperar-lo.
Si, per contra, el que vols és endur-te el servei de Fibra i Mòbil amb el teu número a una altra companyia, no cal que et posis en contacte amb nosaltres, només hauràs de tornar l’equipament (el router; més avall te’n donem més detalls) i contactar amb la companyia a la qual vols anar-te’n per sol·licitar que facin la portabilitat de la/les numeració/ons.
De la mateixa manera, si tens línies mòbils addicionals en el teu servei actual de Fibra i Mòbil i vols canviar-les de companyia, no cal que et posis en contacte amb nosaltres, la companyia nova ha de fer la sol·licitud de canvi (portabilitat). En el cas que vulguis mantenir algunes o totes les línies addicionals, així com la línia mòbil principal amb O2, pots fer-ho. Quan el servei de Fibra sigui traspassat a la nova companyia procedirem a considerar aquestes línies mòbils com a independents, i en mantindrem les mateixes característiques quant a dades i trucades que ja tenies, però canviant el preu de 15 €/mes (IVA inclòs) a 20 €/mes (IVA inclòs).
Devolució del router
És molt important que tornis l’equip que et van instal·lar a casa teva (el router) sempre que donis de baixa el servei de fibra, tant si mantens alguna línia mòbil amb O2 com si és una baixa del servei que inclogui —o no— canvi a una altra companyia.
Aquesta devolució és important perquè no en fem càrrecs. La devolució has de fer-la en una botiga Movistar en un termini de 15 dies des que tramitis la baixa o la portabilitat.
Pots localitzar la teva botiga més propera aquí.
El lliurament del router has de fer-lo tant si t’instal·lem el Router HGU de Fibra Òptica amb O2, com si ja tenies una instal·lació anterior de Movistar amb un equip diferent.
Els preus facturables en cas de no devolució en el termini de 15 dies són els següents:
- Router HGU de Fibra Òptica: 97,30 €
- Router Fibra: 78,65 €
- ONT Fibra: 97,28 €
Si decideixes canviar de companyia a Movistar o a Tuenti, no cal que tornis els equips, ja que els continuaràs fent servir.
Cas 2: Vull donar de baixa un mòbil.
Indicacions per donar de baixa una línia mòbil amb o sense canvi de companyia.
Per sol·licitar la baixa del servei de mòbil que no impliqui canvi de companyia, pots fer-ho de dues maneres:
1. Trucant al nostre número d’atenció gratuït 1551 indicant les dades del titular i de la línia. L’agent que t’atengui et gestionarà la baixa.
2. Escrivint a ayuda@o2online.es sol·licitant la baixa i adjuntant una imatge del document d’identitat del titular de la línia. La baixa es gestionarà quan comprovem que la documentació és correcta.
En tramitar la baixa, la línia s’eliminarà, perdràs el teu número mòbil i no podràs recuperar-lo ni portar-lo a una altra companyia.
Si el que vols és endur-te el teu número mòbil a una altra companyia, no cal que et posis en contacte amb nosaltres. Hauràs de posar-te en contacte amb la companyia a la qual vols anar-te’n per sol·licitar que facin la portabilitat de la/les numeració/ons.