Slamming: trucades fraudulentes perquè canviïs de companyia

Què és i com funciona?

Aquesta pràctica consisteix a intentar aconseguir un canvi de companyia de telecomunicacions per part del client facilitant-li informació falsa sobre la seva companyia actual. Se sol dur a terme de la manera següent:   

  • El client rep una trucada d’un suposat comercial d’un operador de telefonia. 
  • Aquesta persona informa falsament que la companyia actual del client canviarà les seves condicions sense previ avís: apujar-li el preu, afegir-hi permanència, empitjorar-ne les condicions de la tarifa, etc.  
  • L’objectiu és que el client, davant d’aquesta informació falsa, s’enfadi i accepti canviar la línia a la companyia telefònica que li ofereixen. 

Com puc saber si estic sent víctima d’aquest frau?

Si reps una trucada d’un suposat operador en la qual t’informen que canviarem les teves condicions, no els creguis, probablement estan intentant estafar-te. 

Des d’O2 truquem als nostres clients en ben poques ocasions i generalment és producte d’una consulta prèvia, gestió o tràmit que ha fet el client recentment. 

Com a client d’O2, si reps una trucada afirmant que és un comercial d’O2 oferint-te una millora de tarifa, de condicions o de pujada de preu, desconfia’n totalment, perquè no som nosaltres. 

A més a més, sempre que contactem amb tu ho farem des d’adreces de correu electrònic amb @o2online.es o per telèfon des del número 1551.  

Recomanacions per frenar-ho

Com a client d’O2, volem que tinguis en compte alguns punts importants que t’ajudaran a no caure en aquest tipus de paranys:   

  • A O2 no contactem amb els nostres clients per oferir-los noves tarifes, descomptes o promocions. No canviem les condicions sense previ avís i la comunicació no es fa per telèfon. 
  • En el cas que fem algun canvi en les condicions del servei com ara millorar la velocitat o els gigues de la tarifa, sempre te n’informarem amb un mes d’antelació, tal com exigeix la llei, i per escrit a través de correu electrònic o SMS. 
  • Si reps una trucada en nom d’O2, posa’t en contacte amb nosaltres trucant al nostre número d’atenció gratuïta 1551. Recollirem la informació necessària per informar-ne i denunciar aquesta pràctica. 
  • En el cas que l’estafa s’hagués fet efectiva i hagis canviat d’operador, t’ajudarem a tornar a O2, si vols.    
  • No facilitis mai les teves dades personals per telèfon, com el DNI o l’adreça, sense tenir clar amb qui estàs parlant. Podrien fer-los servir per fer el canvi de companyia sense el teu consentiment.   

A més de l’Slamming, hi ha altres pràctiques fraudulentes. Pots consultar-ne més informació aquí