Tens problemes amb la velocitat de la fibra O2? Informació i consells

A O2 posem a la teva disposició una eina per poder mesurar la velocitat de la teva fibra. Aquest test de velocitat et permetrà conèixer la velocitat de descàrrega de qualsevol dels teus dispositius connectats al teu router a qualsevol moment del dia. Només hauràs d’accedir al test i prémer en el botó “Iniciar” per començar la prova de velocitat i veure’n el resultat.

També pots fer el test de velocitat accedint des de l’app “Mi O2”: Fibra > Test de velocidad > Comprueba tu velocidad.
Tingues en compte que la velocitat de descàrrega pot variar segons el tipus de connexió que estiguis fent servir, per cable o per Wi-Fi, el normal, és que per cable la velocitat sigui més ràpida.
A continuació, t’oferim informació d’utilitat sobre les dues connexions perquè milloris la connectivitat.

Connexió per cable

  • A O2 et garantim la màxima velocitat de fibra contractada, sempre que el teu dispositiu estigui connectat a través de cable ethernet.
    • Tant el cable com el dispositiu han d’estar preparats per a una velocitat de connexió de fins a 1 Gbps.
    • El cable d’ethernet ha de ser de categoria 5 o superior.
  • Si fas servir un ordinador, haurà de tenir una targeta de xarxa Gigabit Ethernet, que permet velocitats de fins a 1 Gbps
  • Pots comprovar i configurar la teva targeta de xarxa seguint aquesta ruta en el teu ordinador: Xarxa i Internet > Ethernet > Canvia les opcions de l’adaptador, i doble clic sobre Ethernet. A l’apartat Velocidad podràs veure la velocitat màxima de descàrrega.
  • Si el teu ordinador arriba a velocitats de pujada i baixada molt properes als 100 Mb, és probable que la teva targeta de xarxa sigui Fast Ethernet de 100 Mbps. Pots comprovar-ho seguint la ruta anterior.
  • Si el teu ordinador només té USB, necessitaràs un adaptador o cable USB-Ethernet. A més a més, la sortida d’USB haurà de ser 3.0 per poder aconseguir la velocitat de 600 Mb.

Connexió per WiFi

  • La connexió WiFi et permet accedir a Internet des de qualsevol punt i sense cable, però no garanteix la màxima velocitat contractada.
  • Això es deu als diferents factors ambientals que poden interferir en el senyal: la distància a el router, les parets de la casa, els miralls, el nombre de dispositius connectats, etc.
  • A més a més, depenent de la xarxa WIFI a la qual estiguis connectat, podràs aconseguir més o menys velocitat de descàrrega. Pots trobar més informació sobre aquest tema en aquest enllaç.
  • Aquí et donem uns quants consells per millorar la teva connexió WiFi:
    • Assegura’t que el cable de fibra es troba el menys doblegat possible. Si el cable es doblega massa, això pot provocar que el senyal no arribi correctament.
    • Desconnecta els equips que no estiguis fent servir. Evitaràs que el canal i el senyal WiFi se saturin.
    • Actualitza el canal del WiFi. Pots fer-ho des del web de configuració de el router, accedint amb la contrasenya que surt a sota del router. Després, des de Menú > WiFi o WiFi Plus veuràs el canal que tens assignat. Generalment s’assigna automàticament, però pots tenir en compte els canals 1, 5 i 11 com a possibles alternatives.
    • Evita possibles interferències d’altres equips sense fils situant el router el més allunyat possible d’aquests aparells. Per exemple, un microones, uns altaveus Bluetooth o un telèfon sense fil poden interferir en el senyal WiFi del router.
    • Canvia la ubicació del router. L’ideal és que estigui situat en una posició elevada, evitant que estigui envoltat d’objectes metàl·lics o dins d’algun moble com ara calaixos o armaris.
    • Fes la prova de velocitat en diferents moments del dia. Així podràs comprovar si el problema de velocitat està provocat per saturacions puntuals a la xarxa.