Fraus telefònics. Com identificar-los i estar alerta davant d’aquests atacs.
Hi ha certes pràctiques fraudulentes a les quals tothom, com a usuaris de mòbil, i amb independència de l’operador amb el qual tinguis contractat el servei, estem exposats.
Aquestes pràctiques es fan a través de trucades, SMS o correus electrònics amb la finalitat d’aconseguir dades personals dels clients per, posteriorment, fer diferents accions malintencionades.
Aquesta secció de Seguretat l’hem creada perquè puguis saber com es diuen, en què consisteixen i, d’aquesta manera, estar alerta i previngut si te les trobes.
A continuació, t’enumerem i resumim en què consisteixen quatre de les pràctiques més habituals. Si vols obtenir-ne més informació i consells per protegir-te’n, només has de fer clic en cadascuna:
- Phishing: És una de les pràctiques més esteses actualment. La víctima rep un correu electrònic o un SMS amb un enllaç que porta a la descàrrega d’una app maliciosa que, una vegada instal·lada en el terminal, fa que els atacants tinguin accés a la línia telefònica i diferents contrasenyes de l’usuari.
- Slamming: Normalment es fa a través d’una trucada telefònica. Els atacants truquen advertint falsament que la companyia telefònica que té contractada el client li empitjorarà les condicions de tarifa. L’objectiu és que el client decideixi abandonar la seva companyia per anar-se’n a la que li recomanen en aquesta trucada.
- SIM Swapping: A través d’aquesta tècnica, els atacants fan un duplicat de la SIM del client sense el seu consentiment per realitzar tota mena de trucades, cosa que genera cobraments importants en la factura de la víctima.
- Wangiri: Consisteix a fer nombroses trucades seguides al client en un període curt de temps i des d’un número especial o internacional. La víctima, en veure tantes trucades perdudes, torna la trucada, cosa que genera càrrecs elevats.